Werkwijze / huisregels
Het is belangrijk dat u uw legitimatiebewijs en verzekeringspas meebrengt, zodat uw persoonsgegevens correct in ons patiëntenbestand komen te staan.
Heeft u zich ingeschreven, dan maken we afsrpaak voor een eerste kennismaking. Tijdens uw eerste bezoek ontmoet u uw tandarts. Uw tandarts maakt kennis met u en kijkt naar uw gebitssituatie. Daarbij stellen we eventuele problemen en wensen vast. Ook zijn wij erg benieuwd naar uw algehele gezondheid. Het is dus belangrijk dat u eventueel uw medicijnlijst meeneemt. We vragen of u uw oude patiëntdossier wilt opvragen bij uw oude tandarts en naar ons toe zou kunnen sturen.
Onderzoek / diagnose
Er volgt daarna een onderzoek om ook eventuele niet-voor-de-hand liggende problemen op te sporen. Röntgenfoto's zijn dan ook meestal nodig om een goed beeld te krijgen van uw gebit. Aan de hand van alle gegevens die we hebben gevonden stellen we een diagnose.
Behandelplan / behandeling(en)
Zo kunnen we een gefundeerde behandelplan maken. We zullen eventuele nadelen of risico’s en de kosten bespreken en kunnen we samen beslissen welke behandelingen u wilt.
Nazorg
Als u tevreden bent en uw gebit in een stabiele situatie verkeerd, is het goed om elk half jaar te komen om het onder controle te houden. Zo kunnen we eventuele opkomende problemen vroeg opsporen en uw voortgang in de gaten houden.
In onze praktijk zien wij u graag halfjaarlijks terug voor de controles en boeken wij meteen een nieuwe afspraak door, zodat voor u en ons duidelijk is wanneer het weer tijd is voor een tandartsbezoek.
Indien wij geen tot weinig tandvleesproblematiek constateren, wordt uw gebit gereinigd tijdens de halfjaarlijkse controle. Echter, indien de tandvleesproblematiek uitgebreider is, adviseren wij om tussen de controles te laten reinigen door de preventieassistente of mondhygiëniste.
Wanneer er iets verandert in uw adresgegevens, telefoonnummer(s), e-mailadres, verzekeringsgegevens of gezinssituatie horen wij dit graag. Wij vernemen graag wanneer er iets verandert in uw gezondheidssituatie en/of medicijngebruik. Denk hierbij aan bijvoorbeeld een zwangerschap. Uw behandelaar zal hiernaar vragen. Het is namelijk belangrijk dat uw behandelaar op de hoogte is van uw gezondheid en uw medicijngebruik, zodat daar rekening mee gehouden kan worden.
De gegevens die u aan ons toevertrouwd wordt op verantwoorde manier mee omgegaan. Uw gegevens worden niet gebruikt voor reclame doeleinden. Uw gegevens kunnen wel verstrekt worden naar onze collegae, medisch specialisten (kaakchirurg, wortelkanaalspecialist, etc.) waar we u naar toe verwijzen, uw eigen huisarts, uw apotheek, tandtechnisch laboratorium en factureringsbedrijf 'infomedics' waar wij mij samenwerken. Door u zich in te schrijven gaat u akkoord aan deze voorwaarden. Indien u wenst dat uw gegevens niet worden uitgegeven naar de bovenstaande instanties, kunnen wij niet de goede zorg aanbieden die wij graag aan u willen geven.
- Om altijd voldoende tijd voor iedere patiënt te hebben, werken wij met behandelingen op afspraak.
- Een afspraak maken kan eenvoudig bij onze baliemedewerker, via telefonisch contact of door het invullen van het afspraakformulier op de website. Onze baliemedewerkers denken graag met u mee om een afspraak in te plannen op een moment dat het u uitkomt. Wanneer u dit wenst, krijgt u ook een oproep of herinnering per e-mail (Let op, dit is service en kunnen geen rechten aan worden gebonden). U bent ten allen tijde zelf verantwoordelijk om op uw afspraak te komen.
- Het is prettig dat u op tijd op uw afspraak aanwezig bent. Verwacht u dat u te laat komt, geef het altijd zo spoedig mogelijk door. Indien u te laat komt voor een afspraak, loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens planning kan worden voltooid of zelfs moet worden geannuleerd wegens het ontstane tijdgebrek.
- Wij proberen altijd op tijd te werken, maar in de mondzorg komt het voor dat we uitlopen door patiënten met ernstige pijnklachten die we tussendoor moeten helpen en onvoorziene complexe behandelingen. Ons streven is om u de best mogelijke behandeling te geven. Wij vragen uw geduld bij uitloop. Vraag gerust ons baliemedewerkster wat de verwachte uitloop zou kunnen zijn.
- Het is mogelijk dat door onvoorziene omstandigheden niet de gehele behandeling uitgevoerd kan worden. We vragen uw begrip dat een vervolgafspraak gemaakt moet worden.
- Kunt u een afspraak niet nakomen? Laat dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch of via e-mail aan ons weten. Wij hebben dan nog voldoende tijd om de gereserveerde tijd aan een andere patiënt te geven. Wanneer u de afspraak niet tijdig afzegt, of niet komt opdagen, zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht conform onze betalingsvoorwaarden. Het feit dat wij u helpen herinneren aan uw afspraak is een extra service. U blijft er zelf verantwoordelijk voor, dat u op uw afspraak verschijnt. Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, behouden wij ons het recht voor om u uit te schrijven als patiënt van onze praktijk. Wij vertrouwen op uw begrip.
- Uw vaste tandarts, mondhygiëniste of preventie-assistente kan door nood of ziekte afwezig zijn. Het is mogelijk dat u dan wordt geholpen door een collega.
- Wanneer de praktijk gesloten is in het weekend, avond of op vakantie -en feestdagen, kunt u bij ernstige pijnklachten altijd terecht bij de spoeddienst waar we aangesloten bij zijn.
Om uw bezoek aan onze tandartspraktijk veilig en zo aangenaam mogelijk te maken, hanteren wij een aantal huisregels. Door onze tandartspraktijk te bezoeken, aanvaardt u onze huisregels. Dit zijn onze huisregels:
- Binnen onze tandartspraktijk gaan wij respectvol met elkaar om. Discriminatie is niet toegestaan. Als patiënt en bezoeker mag u erop rekenen dat u door onze medewerkers correct wordt behandeld. Het omgekeerde geldt natuurlijk ook.
- Wapenbezit, diefstal, vernieling, fysiek en verbaal geweld en (seksuele) intimidatie zijn in Nederland en daarmee in onze tandartspraktijk niet toegestaan. Van overtreding wordt altijd aangifte gedaan bij de politie. Overtreders worden aan de politie overgedragen. In alle gevallen worden de gemaakte kosten verhaald op de overtreder. Ziet u een onveilige situatie? Meld dit dan bij de receptie of bij één van de medewerkers.
- Het is verboden te roken binnen onze tandartspraktijk en bijbehorende gebouwen. Dit geldt ook voor het roken van elektronische sigaretten.
- Gebruik van drugs en alcohol en/of het onder invloed zijn van drugs en/of alcohol in onze tandartspraktijk is niet toegestaan.
- Het is niet toegestaan om dieren mee te nemen naar onze tandartspraktijk. Uiteraard mag u -indien nodig- wel een hulphond meebrengen.
- Wilt u een foto, film of geluidsopname maken van de behandeling, de medewerkers en/of de patiënten? Dit mag alleen als u uitdrukkelijk toestemming heeft gevraagd én gekregen van de betrokkene(n). Wij vragen u de privacy van patiënten en de medewerkers te respecteren, ook op sociale media.
- Wij verzoeken u om zelf over uw eigendommen te waken. Onze tandartspraktijk is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en/of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.
- Deze gedragsregels gelden zowel in onze tandartspraktijk als op het gehele terrein van onze tandartspraktijk, inclusief het parkeerterrein. Het overtreden van de regels of het niet opvolgen van aanwijzingen, kan leiden tot een waarschuwing of het weigeren van de toegang tot onze tandartspraktijk.
Privacy- en cookieverklaring
Uw privacy wordt door ons gerespecteerd. Agape Tandartsen streeft ernaar om uw privacy zo goed mogelijk te waarborgen en zal vertrouwelijk omgaan met de informatie die u bij ons aanlevert. Bij de verwerking van persoonsgegevens nemen wij de geldende wet- en regelgeving op het gebied van privacy in acht. In deze privacy- en cookieverklaring informeren wij u over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan.
Categorieën persoonsgegevens
Door het gebruiken van de website en de daarop beschikbare diensten laat u bepaalde gegevens bij ons achter. Dat gebeurt ook bij ons in de praktijk in het kader van de uitvoering van de behandelovereenkomst. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door u worden opgegeven of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken.
Afhankelijk van de dienst die u gebruikt kunnen wij de volgende gegevens verzamelen:
Bijvoorbeeld:
- NAW gegevens;
- Geslacht;
- E-mailadres;
- Telefoonnummer
- Gegevens betreffende uw gezondheid;
- De naam van uw zorgverzekeraar;
- De naam van uw andere zorgverleners;
- Tijdstip van uw afspraak;
- Betalingsgegevens;
- IP-adres
Grondslag voor gegevensverwerking
Wij mogen alleen rechtmatig persoonsgegevens van u verwerken als wij dat doen op basis van een juridische grondslag. Wij verwerken uw persoonsgegevens omdat dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst tussen u en ons, zoals neergelegd in artikel 6 lid 1 sub b van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Daarnaast kunnen wij uw persoonsgegevens verwerken voor een ander gerechtvaardigd belang, zoals het informeren van onze patiënten over actualiteiten of wijzigingen in onze dienstverlening. Deze grondslag is neergelegd in artikel 6 lid 1 sub f van de AVG.
Doeleinden gegevensverwerking
De persoonsgegevens die door ons worden verzameld, worden gebruikt voor de volgende doeleinden:
Bijvoorbeeld:
- Het bijhouden van uw medisch dossier;
- Het inplannen van een afspraak;
- Het uitvoeren van een behandeling;
- Het aanvragen en uitvoeren van een eConsult;
- Het doen van een bestelling in de webshop;
- Het bijhouden van door u aangegeven voorkeuren;
- Het versturen van een nieuwsbrief;
- Het versturen van een begrotingen/facturen;
- Het versturen van een herinnering van uw afspraak;
- Het verbeteren van onze dienstverlening;
- Het uitvoeren van overige, door u gevraagde, diensten.
Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden
Wij verstrekken uw persoonsgegevens in beginsel alleen aan derde partijen indien u daar zelf toestemming voor heeft gegeven. Gegevensverstrekking zonder uw toestemming vindt plaats indien dat noodzakelijk is om de overeenkomst tussen u en ons uit te kunnen voeren of een wettelijke verplichting ons dat voorschrijft.
Bewaartermijnen
Wij zullen uw gegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk is voor de in deze privacy- en cookieverklaring beschreven doeleinden, tenzij dat nodig is op grond van een wettelijke verplichting. Voor het bewaren van uw medische gegevens hanteren wij de wettelijke bewaartermijn van 20 jaar uit de Wet op de geneeskundige behandelovereenkomst. Naast de WGBO houden we indien nodig ook rekening met bewaartermijnen die voortvloeien uit andere wetgeving.
Beveiligingsmaatregelen
Om uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen hebben wij passende beveiligingsmaatregelen getroffen. Binnen de praktijk is een privacybeleid opgesteld en geïmplementeerd waar alle werknemers aan conformeren.
Verwijzingen naar websites van derden (via hyperlinks)
Om u van dienst te zijn hebben wij op onze websites verwijzingen opgenomen naar websites van derden. Wij maken u er graag op attent dat wanneer u deze websites bezoekt, de voorwaarden uit de privacy verklaringen van deze derden van toepassing zijn. Wij raden u aan om de privacy verklaringen van deze websites te lezen voordat u daar verder gebruik van maakt.
Het gebruik van cookies
Voor het functioneren van onze praktijkwebsite maken wij gebruik van cookies. Cookies zijn informatiebestandjes die bij het bezoeken van een website automatisch kunnen worden opgeslagen op of uitgelezen van het device (zoals PC, tablet of smartphone) van de bezoeker. Dat gebeurt via de webbrowser op het device. Cookies zijn er in verschillende soorten. Wij maken gebruik van de volgende soorten cookies:
- analytic cookies: om te kunnen analyseren hoe onze website door bezoekers wordt gebruikt en naar aanleiding daarvan verbeteringen te kunnen doorvoeren;
Via onze website worden cookies geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de Analytics dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Wij gebruiken deze dienst niet voor ingelogde gebruikers. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen Analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten, wij laten de IP-adressen anonimiseren. De informatie die door Google wordt verzameld, wordt overgebracht naar en opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Google gesloten. De informatie die Google verzamelt wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Wij hebben geen invloed op het gebruik van de data door Google en/of derden. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien zij hiertoe wettelijk worden verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerkt. Google houdt zich aan de privacybeginselen van en zijn aangesloten bij Privacy Shield van het Amerikaanse Ministerie van Economische Zaken en de Europese Commissie. Voor meer informatie over deze gegevensverwerking kunt u de privacy verklaring van Google lezen.
In uw browser kunt u de instellingen rond het gebruik van cookies desgewenst aanpassen. Ook kunt u eventueel handmatig cookies verwijderen. Dit leest u na in de handleiding van uw browser.
Uw rechten
Wanneer u persoonsgegevens aan ons heeft verstrekt, heeft u verschillende rechten die u kunt uitoefenen. Zo heeft u recht op inzage, rectificatie en het wissen van uw gegevens. Ook kunt u ons verzoeken om uw gegevens aan u of een andere partij over te dragen of om de gegevensverwerking te beperken. Het staat u daarnaast vrij om bezwaar te maken tegen een verwerking van uw gegevens. U kunt bovendien uw toestemming voor de gegevensverwerking altijd in te trekken. U kunt uw verzoek bij ons kenbaar maken door ons een e-mail te sturen aan info@liedental.com of door telefonisch contact met ons op te nemen. Wij streven ernaar om binnen 14 werkdagen op uw verzoek te reageren.
Klacht indienen bij de Autoriteit persoonsgegevens
Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan, dan kunt u een klacht hierover indienen bij de Autoriteit persoonsgegevens. De contactgegevens van de Autoriteit persoonsgegevens vindt u hier: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/klacht-over-gebruik-persoonsgegevens
Wijzigingen in deze privacy- en cookieverklaring
Wij behouden ons het recht voor om deze privacy- en cookieverklaring aan te passen. Deze wijzigingen zullen via onze praktijkwebsite bekend worden gemaakt. Wij raden u daarom aan om deze verklaring regelmatig te raadplegen, zodat u van eventuele wijzigingen op de hoogte bent.
Onze contactgegevens
Heeft u nog vragen of opmerkingen na het lezen van deze privacy- en cookieverklaring? Dan kunt u hiervoor contact met ons opnemen via e-mail of telefonisch.
De inhoud van deze website is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Lie Dental actualiseert met regelmaat deze website, voor zover er wijzigingen zijn geweest. Lie Dental aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor foutieve of (deels) onvolledige informatie.
Alle informatie op deze website kan zonder voorafgaande aankondiging worden gewijzigd.
Alle rechten voorbehouden. Niets op deze website mag zonder schriftelijke toestemming worden gekopieerd, gedownload, verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand of openbaar gemaakt, in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, mechanisch, door fotokopieën, opnamen of enig andere manier. Op alle informatie (foto’s en beeldmateriaal, teksten, software)
Andere websites die door middel van links toegankelijk zijn vanuit deze website zijn niet gecontroleerd of goedgekeurd.
Lie Dental aanvaardt geen aansprakelijkheid voor de inhoud van websites van derden.
Heeft u problemen bij het bezoeken van deze site of heeft u op- of aanmerkingen over deze site, neem dan contact met ons op.